Složitou situaci spojenou s financováním hromadné dopravy na Kladně a okolí vyřeší až soud. Zatímco kraj se nově opírá o stanovisko Ministerstva vnitra, kladenská radnice podala žalobu u krajského soudu. „Středočeský kraj neporušil podle ministerstva vnitra žádný zákon, když od 1. září redukoval rozsah regionální autobusové dopravy v Kladně,“ řekl ve svém vyjádření mluvčí hejtmanství David Šíma. „Kladno setrvává na svém stanovisku, že jak obsah, tak způsob aplikace Standardů dopravní obslužnosti a omezení spojů týkající se města, jsou nezákonné a domáhá se zjednání nápravy. Důsledně hájíme práva svá, a zvláště práva obyvatel města,“ uvedla kladenská radnice na svých webových stránkách.
Základem sporu je rozhodnutí Středočeského kraje od 1. 9. 2022 o změnách tras linek a jízdních řádů v systému PID v oblasti. Podnět k Ministerstvu vnitra jako dozorovému orgánu kraje podalo město Kladno. „V dokumentu ministerstva vnitra jsme mimo jiné našli úplně zásadní chybu. Uvidíme, jak s naší stížností ministr Vít Rakušan naloží bez ohledu na to, že je předsedou STAN, strany ve vedení kraje. Nic neskončilo, bránit se budeme dál. Kdybychom to nedělali, znamenalo by to větší náklady pro město, o dvacet až třicet procent dražší dopravu pro Kladeňáky, ztrátu benefitů například pro seniory nebo ztrátu kontroly nad vlastní MHD. Zhoršilo by se toho dost,“ reagoval kladenský primátor Milan Volf. Ministerstvo vnitra ve svém stanovisku mimo jiné městu Kladno doporučuje, že v případě, že se mu rozsah dopravy jeví jako nedostatečný, je zde možnost si zajistit další dopravní služby svépomocí, což kraj v minulosti všem obcím sdělil.
“Stanovisko ministerstva vnitra, které se navíc opírá i o ministerstvo dopravy, tak jen potvrzuje to, co říkáme po celou dobu projednávání systému spolufinancování veřejné dopravy s obcemi,“ říká náměstek hejtmanky pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký. Ten rozporuje i stanovisko kontrolního výboru krajského zastupitelstva, které jednomyslně označilo postup kraje za špatný a doporučilo kompletní revizi krajem stanovených Standardů dopravní obslužnosti.
O sporu o rozsah autobusové dopravy a jejím financování proto rozhodne soud. 4. října město Kladno podalo žalobu u Krajského soudu v Praze proti nezákonnému zásahu, kterou se domáhá navrácení stavu dopravy takovým způsobem, který bude odpovídat minimálnímu rozsahu dopravní obslužnosti existujícímu před 1. zářím 2022.
Sdílet na:
Původně rekonstrukce na osm měsíců, kvůli komplikacím s dodavatelem stavby ovšem nakonec uzavírka jednoho z klíčových míst v centru Kladna trval ...
Mimořádné nařízení dnes vydali pro celé území kraje středočeští hasiči. Reagovali tak na výstrahu Českého hydrometeorologického ústavu před ...
Obří kus ozdobné části historické budovy kladenského gymnázia uzavřel celou budovu i její blízké okolí. Stokilová kamenná část ...