Přírodu na vlastní kůži a pod vědeckým drobnohledem mohou zažít všichni žáci druhého stupně základních škol či víceletých gymnázií. Díky spolupráci slánského gymnázia a půdního spolku Pálečský statek vznikl unikátní projekt, jehož výsledkem jsou pracovní listy určené pro netradiční výuku hned několika přírodních věd. „Výukový enviromentální program se prolíná biologií, chemií, fyzikou a dalšími předměty,“ říká jeden z jeho autorů a učitel na slánském gymnáziu Michal Procházka.
Vytvoření terénního EVVO vzdělávacího programu pro 2. stupeň základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií v okrese Kladno podpořilo letos na jaře i ministerstvo životního prostředí. Žáci si díky němu mohli v zajímavé lokalitě Pálče vyzkoušet například měření kyselosti půdy či vody nebo poznávání ptáků či půdních organizmů.
„Zjistili jsme, že některé znalosti dětem chybí, neboť už netráví v přírodě tolik času, jako dříve. Stalo se tak, že nám blízké a známé věci žáky překvapovaly,“ popisuje Michal Procházka. Nově vytvořený projekt a pracovní listy jsou nyní k dispozici nejen všem žákům druhých stupňů a nižších částí víceletých gymnázií na Kladensku. Využít ho mohou učitelé v celém Česku, slánské gymnázium ho chce přenést i na mezinárodní půdu. V rámci programu Erasmus+ například do partnerské školy v srbském Novém Sadu.
Sdílet na: