Definitivní ukončení provozu na Buštěhradské dráze mezi Kladnem a Masarykovým nádražím ohlásila na tuto neděli Správa železnic spolu s ROPIDem. „Od 12. března budou všechny vlaky od Kladna na zhruba dva roky zkráceny do Dejvic, už tedy nepojedou na Masaryčku. Důvodem je modernizace trati, která přinese její zdvoukolejnění i novou zastávku Praha-Výstaviště,“ uvedl mluvčí ROPID David Drápal. Modernizace této části železničního spojení mezi Kladnem a Prahou je součástí rozsáhlého rekonstrukce, kterou po mnoha letech čekání spustila Správa železnic loni na podzim.
Historický okamžik připomene i nevšední jízda zážitkového vlaku, který v sobotu před polednem vypraví kladenská společnost KDS. „Naše slavná „stodvacítka“ a její několik desítek let očekávaná a oddalovaná rekonstrukce se konečně rozběhla s neočekávanou rychlostí. Do jejího ukončení provozu, tak jak jí známe od dob vzniku, zbývá několik málo dní. Ještě stále máme několik málo posledních míst na komentovanou jízdu z Kladna do Prahy a zpět,“ říká Romana Šauerová z Kladenské dopravní a strojní společnosti.
Motoráček vyrazí z kladenského hlavního nádraží v sobotu v 11.37, na Masarykově nádraží bude ve 13:04 hodin. Cestou zpět se zastaví i železniční stanici Praha Bubny, kde o několik hodin později skončí vlakový provoz. Zájemci si mohou místa ve zvláštním vlaku rezervovat na tomto linku.
Stavbaři se v od neděle zaměří především na zemní práce, odstranění železničního svršku a spodku nebo kácení dřevin. „Pro zachování provozu ve směru z Masarykova nádraží do Kralup nad Vltavou bude zřízena provizorní kolej. V souvislosti s tím probíhá i nezbytná úprava trakčního vedení a zabezpečovacího zařízení,“popsal aktuální stavební plány mluvčí Správy železnic Jiří Nevola. V obvodu stanice dále dochází k odstranění nepotřebných budov pro výstavbu nové moderní výpravní budovy.
Od neděle spojení mezi Dejvicemi a Masarykovým nádražím nahradí pražská hromadná doprava, zejména tramvaj 26. Ta obě stanice spojuje přímo za necelou čtvrthodinu.
Sdílet na: