Roky čekání na moderní vlakové spojení mezi Kladnem a hlavním městěm, včetně letiště, zřejmě končí. Dva úseky stávající trati mezi Kladnem-Ostrovcem a pražským Masarykovým nádražím se dočkají modernizace ještě letos. Správa železnic už realizuje výběrová řízení na dodavatele tras Praha-Bubny – Praha-Výstaviště a Kladno – Kladno-Ostrovec. „Pro trať Kladno – Kladno-Ostrovec už máme pravomocné územní rozhodnutí. Aktuálně pokračuje stavební řízení,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Projekt modernizace trati mezi Kladnem a Prahou napojí pražské Letiště Václava Havla na železnici, počítá s přeměnou stávající jednokolejné trati mezi Prahou a Kladnem na dvoukolejnou a plně elektrifikovanou.
Správa železnic modernizace rozdělila na několik etap. Kompletní přehled zde. Realizace první – rekonstrukce Negrelliho viaduktu v centru Prahy – už skončila. „Realizace stavby mezi kladenským hlavním nádražím a Ostrovcem by měla probíhat od letošního podzimu do konce roku 2024,“ doplnil mluvčí Správy železnic.
Železniční infrastruktura mezi Prahou a Kladnem se rozšíří o šest nových zastávek a v Praze nabídne přímé přestupy na všechny linky metra. Součástí projektu je modernizace všech stávajících železničních stanic a zastávek.
V Praze bude trať vedena v hustě zastavených oblastech podzemím. Na své si přijdou rovněž motoristé, kteří dostanou do užívání několik tisíc parkovacích míst na několika parkovištích P+R, mimo jiné i u nově vybudované zastávky Dlouhá míle poblíž letiště. Dokončení všech etap projektu předpokládá Správa železnic v roce 2029.
Sdílet na: