Elekrifikace, zdvoukolejnění i nová podoba kladenských nádraží. Dlouho diskutovaná a připravovaná modernizace trati mezi Kladnem a Prahou by měla začít už příští rok. Správa železnic dnes podnikla zásadní krok a vypsala výběrové řízení na dodavatele stavby mezi kladenským hlavním nádražím a Ostrovcem. „Stavba zcela změní podobu železnice na území Kladna. Její součástí je i rekonstrukce výpravní budovy ve stanici Kladno, která dostane důstojnější podobu. Příprava projektu intenzivně pokračuje také pro další úseky mezi Kladnem a Prahou, aby se v roce 2029 jezdilo mezi oběma městy rychleji a zároveň pohodlněji,“ řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Správa železnic nevybuduje pouze novou elektrifikovanou trať. Součástí aktuálně soutěžené etapy Kladno – Kladno-Ostrovec bude rovněž vybudování záchytného parkoviště P+R u stanice Kladno s kapacitou téměř 300 míst. Nový bude i železniční svršek a spodek, protihluková opatření a zejména nasazení moderních souprav podle správy železnic povedou ke snížení hluku v okolí trati a většímu komfortu ve vlaku. První etapu modernizace chce Správa železnic dokončit do roku 2024, plánované náklady jsou podle jejího vedení zastropovány částkou 4,020 miliardy Kč, která může být nejvyšší přípustnou nabídkovou cenou.
Právě soutěžená část modernizace trati na území Kladna se dotkne více než pětikilometrového úseku železnice, ale i nádraží Kladno, Kladno-město a Ostrovec. „Stanice Kladno bude modernizována a vzniknou zde nová nástupiště i bezbariérově přístupný podchod,“ říká ředitel Správy železnic. Interiér nádražní budovy po rekonstrukci bude bezpečnější a komfortní, nabídne více místa cestující a komerčních služeb.
Zastávka Kladno-město se posune k centru Kladna, v podstatě půjde o novou zastávku. Mimoúrovňový přístup na nástupiště bude z chodníků silničního nadjezdu, a to po schodištích a eskalátorech, bezbariérový přístup zajistí výtahy. Přímo u zastávky vnikne nový přestupní uzel na městskou dopravu. Ve stanici Kladno-Ostrovec vznikne nový podchod se schodištěm a bezbariérovým přístupem na nástupiště.
Při modernizaci trati stavaři navíc vybudují mimoúrovňová křížení, která nahradí dnešní přejezdy a napomohou plynulejší dopravě na silnici i na kolejích. „Dojde k odstranění železnice jako bariéry v území. Současně se zvýší traťová rychlost, což umožní zkrácení cestovního času. Namísto dnešních téměř 53 minut osobním vlakem bude cesta z Kladna na Masarykovo nádraží trvat méně než půl hodiny,“ doplnil Svoboda.
Sdílet na: