Krajští i kladenští zastupitelé se tento týden sešli na svých prvních zasedáních v tomto roce. Zatímco krajští jednali prakticky celý den, kladenští lehce přes půl hodiny. Naopak se shodli v jednom tématu, kterým byla Petice za obnovu frekvence a kvality přímého autobusového spojení Švermova a dalších okrajových části Kladna s Prahou a Slaným a za plnou integraci Kladna do PID, kterou aktuálně podepsalo skoro 1 300 lidí. „Na krajském zastupitelstvu jsme dostali prostor k vysvětlení problému. Naši petici označili jako konstruktivní. Navrhujeme totiž konkrétní kroky k nápravě stavu, který od loňského září kvůli redukci spojů do Švermova, ale i dalších okrajových čtvrtí a obcí, znamená, že se například večer nemůžeme dostat domu. A pokud ano, pak zdlouhavě a s přestupy,“ řekl jeden z autorů petice a člen petičního výboru Jan Mourek.
Naopak kladenské zastupitelstvo se samotnou peticí nezabývalo. Opoziční zastupitelé navrhli její zařazení do programu, ale tento návrh neprošel. „S autory petice jsme se sešli a problém chceme řešit, už máme nějaké návrhy ohledně spojů. Dnes by ale bylo zbytečné ztrácet čas diskusí. Bod zařadíme na další zasedání zastupitelstva,“ řekl při jednání kladenský primátor Milan Volf. Spolu se svým náměstkem pro veřejnou dopravu Robertem Bezděkem, který je současně krajským zastupitelem a šéfem krajského kontrolního výboru, přislíbil při jednání s autory petice zavedení nové přímé linky MHD ze Švermova do Kročehlav a zkrácení intervalů linky 602 ve večerních hodinách a o víkendech tak, aby lépe navazovaly na spoje z Prahy. Ve hře je i možnost nového dopravního napojení na Koreu, které ale vázne na chybějícím napojení kruhového objezdu. Další jednání by se měla uskutečnit v druhé polovině února.
„Mrzí nás, že petice nebyla zařazená na jednání kladenských zastupitelů. Město se sice snaží vyjít vstříc dílčími kroky, ovšem stále v intencích MHD,“ reagoval po úterním zasedání zastupitelstva Jan Mourek. Připomněl, že z jejich pohledu je klíčová diskuse i integraci spojů. O té je podle vyjádření krajského radního pro veřejnou dopravu Petra Boreckého připravený jednat i kraj. Potvrdil to i jeho opoziční kolega Robert Bezděk. Hejtmanství připravuje několik variant řešení, včetně návratu rozsahu linek na úroveň před loňským zářím. To je ovšem spojeno s obnovou městské linky 609 mezi kladenskou Oázou a Slaným.
Redukci autobusových spojů provedl Středočeský kraj v rámci zavádění standardů dopravní obslužnosti. Ty nově přinesly požadavky na kofinancování veřejné dopravy z městských a obecních rozpočtů, s čímž řada obcí, včetně například Kladna nebo Mladé Boleslavi či Příbrami nesouhlasila. Kladno se krokům kraje brání soudní cestou.
Sdílet na: