Správa železnic podepsala kontrakt na první část zásadní proměny železniční trati mezi Kladnem a Prahou – na spojení mezi nádražím Kladno a Kladno-Ostrovec. Stavbou za více než 3,6 miliardy korun končí desítky let čekání a slibů. „Je podepsaná smlouva. Znamená to, že opravdu zahájení stavebních prací je na dohled. Musíme počkat na ukončení topné sezóny kvůli přeložkám sítí, ale první přípravné práce začnou ještě letos,“ řekl dnes ministr dopravy Martin Kupka a potvrdil, že na celou stavbu jsou i připravené finanční prostředky.
Samotná stavba zahrnuje proměnu nádraží a moderniazci trati, její zdvojkolejnění a elektrifikaci. „Tady se prolínají jak modernizace a rekonstrukce. Ale samozřejmě i výstavba nových věcí, jako je druhá traťová kolej Kladno – Kladno Ostrovec, nových nástupišť, podchodů, které zvýší komfort cestujících. V neposlední řadě i rekonstrukce výpravní budovy,“ řekl ředitel oblasti společnosti Vinci Consruction CS Miroslav Trnka. Podle jeho slov by dokončenou stavbu měli odevzdat na konci roku 2024.
Navazovat by měla modernizace dalšího úseku trati, a to až do Prahy. „Věřím, že se tady Kladeňáci svezou až do Prahy už v roce 2030,“ doplnil ministr dopravy.
A co bude součástí stavby?
Modernizovat se bude zhruba 5,3 kilometru železniční trati až do Ostrovce. Kompletní rekonstrukcí projde stanice Kladno, a to včetně zdejší výpravní budovy. V rámci úprav kolejiště vzniknou dvě ostrovní a jedno mimoúrovňové vnější nástupiště s délkami od 200 do 230 m. Výška nástupní hrany bude ve všech případech 550 mm nad kolejí.
Mimoúrovňový přístup na nástupiště bude podchodem, jeho bezbariérovost zajistí kombinace schodišť, výtahů a eskalátorů. Podchod bude protažen pod před nádražím směrem ke kročehlavskému sídlišti, před výpravní budovou bude zajištěn přestup na městské autobusy. Pro dojíždějící bude určeno i parkoviště P+R pro zhruba 270 automobilů.
Úsek z Kladna přes zastávku Kladno město až do Kladna-Ostrovce se zdvoukolejní, koncová stanice zůstane rovněž dvoukolejná. V zastávkách Kladno město a Kladno-Ostrovec jsou navržena vždy dvě vnější nástupiště s délkou nástupní hrany 230 m (Kladno město), resp. 225 m (Kladno-Ostrovec) a opět s normovou výškou 550 mm.
Nástupiště na zastávce Kladno město se přímo propojí s chodníky silničního nadjezdu. To zajistí schodiště a eskalátory, bezbariérový přístup pak bude pomocí výtahů. Cestující se tak dostanou přímo na zastávky kladenské MHD, díky tomu se nádraží Kladno město stane významným přestupním uzlem.
Železniční trať v kladenské zástavbě úrovňově kříží několik různě frekventovaných silnic. Ulice Petra Bezruče patří v největším středočeském městě k nejfrekventovanějším, proto bude zdejší železniční přejezd nahrazen silničním podjezdem. Zrušeno a nahrazeno podchodem bude rovněž křížení v Havířské ulici. Další železniční přejezdy projdou modernizací zabezpečovacího zařízení. Celá trať bude elektrizovaná, moderní příměstské vlaky tak budou jezdit z centra Prahy až do Kladna-Ostrovce.
Sdílet na: