Osm prodloužených a osm standardních elektrobusů nakoupí ČSAD MHD Kladno pro zajištění městské dopravy. Jezdit budou od roku 2024 na linkách 606 a 603. Kromě baterií budou vybavené i pantografy, které zajistí rychlé dobíjení mezi jednotlivými jízdami na konečné stanici u OC Oaza. „Za osm elektrobusů standartní délky zaplatíme 91 milionů korun, za osm kloubových elektrobusů téměř 141 milionů bez DPH. Obvyklý elektrobus má troje dveře a nabízí 34 míst k sezení a 72 míst k stání. Kloubový elektrobus je čtyřdveřový, využít ho může až 48 sedících lidí a dalších 102 stojících cestujících. Vozidla budou vybavena podle standardů pro městskou dopravu v Kladně,“ říká Daniel Adamka, generální ředitel Arrivy, které dopravce ČSAD MHD Kladno patří.
Kladenský dopravce zprovoznil i dvě nové dobíjecí stanice ve svých garážích. Ty využije k dobíjení elektrobusu od výrobce SOR, který má na celý listopad zapůjčený na testování a bude jezdit převážně na lince MHD 606 OAZA – Náměstí Svody – Energie. Součástí elektrizace městské dopravy v Kladně je také vybudování dobíjecí infrastruktury. Stojany pro pomalé noční nabíjení budou umístěny na pozemku sousedícím s elektrárnou v Dubí, který dopravce za tímto účelem odkoupil od města Kladna. „Kombinací pomalého nočního a rychlého dobíjení na trase v průběhu dne bude minimalizován čas nutný pro dobíjení, nebude tak potřeba nasazovat do provozu proti autobusům s klasickým pohonem více vozidel. Zahájení provozu 16 nových elektrobusů a dobíjecí infrastruktury je plánováno na začátek roku 2024,“ doplňuje ředitel ČSAD MHD Kladno Ludomír Landa.
Do soutěže na nové elektrobusy se přihlásili čtyři výrobci. Jako vítěznou byla vyhodnocena nabídka výrobce SOR Libchavy spol. s.r.o., který nabídl pro kategorii vozů standardní délky vozidla NS 12 electric a pro kategorii velkokapacitních vozů elektrobus s označením NS 18 electric. Elektrobusy pohání asynchronní motor s maximálním netto výkonem 160 kW u obvyklého provedení, kloubový vůz má motor s výkonem 240 kW.
Na pořízení 16 elektrobusů žádá ČSAD MHD Kladno o spolufinancování z evropských fondů v rámci podpory bezemisní dopravy ve městech, část pořizovací ceny bude financována z vlastních zdrojů dopravce a s pomocí mateřské skupiny Arriva.
V městské dopravě v Kladně jezdí celkem 52 vozů, 50 je s pohonem na CNG a dva elektrobusy. Městskou dopravu tvoří síť 14 linek. V běžný pracovní den přepraví průměrně 35 tisíc cestujících.
Sdílet na:
Původně rekonstrukce na osm měsíců, kvůli komplikacím s dodavatelem stavby ovšem nakonec uzavírka jednoho z klíčových míst v centru Kladna trval ...
Mimořádné nařízení dnes vydali pro celé území kraje středočeští hasiči. Reagovali tak na výstrahu Českého hydrometeorologického ústavu před ...
Obří kus ozdobné části historické budovy kladenského gymnázia uzavřel celou budovu i její blízké okolí. Stokilová kamenná část ...