Více než 80 procent obcí ve Středočeském kraji se už domluvila na novém způsobu spolufinancování veřejné dopravy. V praxi to znamená statisícové až milionové částky, jejich výše vyplývá z Standardů dopravní obslužnosti. Navíc pro řadu obcí, zejména na Kladensku, je spoluúčast na platbách naprostou novinkou. Mezi městy, která se prozatím s krajem na společném postupu nedohodly, je Kladno. Už dříve přitom vedení kraje konstatovalo, že pokud do poloviny roku nedojde k dohodě, dojde k redukci stávajících spojů.
„S městem Kladno dosud uzavřena smlouva nebyla. Středočeský kraj jednoznačně Kladno považuje za důležitou dopravní křižovatku, proto opětovně předloží nabídku dohody. Pokud ji však představitelé nebudou akceptovat, bude kraj, prostřednictvím IDSK, nucen přistoupit k omezení dopravy v rozsahu znění zákona o veřejných službách v přepravě cestujících a který je definován metodikou SDO jako standard,“ potvrdil dnes Josef Holek z tiskového oddělení krajského úřadu.
Jak velké by omezení mohlo být není v tuto chvíli jasné. Vedení Integrované dopravy Středočeského kraje už ale analyzuje detailní opatření. „Především nechceme poškozovat obce v okolí Kladna, se kterými jsme se již dohodli,“doplnil Holek. Zdrženlivá je k dohodě, vedle Kladna, rovněž Mladá Boleslav.
Celkový plánovaný počet obcí s nadstandardním rozsahem dopravy pro letošní rok je 958 z 1 144 obcí kraje. Už na konci letošního března 665 z nich uzavřelo smlouvu o spolufinancování obslužnosti a s dalšími 111 obcemi byly parametry smlouvy úspěšně projednány. „V některých případech byl obcemi deklarován nesouhlas s navrhovanou výší příspěvků, přičemž většinově byl nalezen vzájemně akceptovaný kompromis, spočívající v úpravě rozsahu provozu, ať již jeho redukcí nebo jinou optimalizací. Předpokládáme, že i s těmito obcemi uzavřeme jednání do konce června,“ konstatoval po jednání vedení kraje radní pro oblast dopravy Petr Borecký.
Sdílet na: