Východní kladenský přivaděč a spojení mezi dálnicemi D6 a D7 zajistí nový obchvat, který vznikne od Malého Přítočna za Buštěhrad. ŘSD reaguje na enormní zatížení těchto směrů. Jen kladenskou částí, kterou vyřeší budoucí obchvat, denně projede přes 11 tisíc vozidel.
„Připravujeme přeložku silnice I/61, která v délce 5,3 kilometrů odvede dopravu ze zastavěných aglomerací obcí Malé a Velké Přítočno a města Kladna. Nová silnice I/61 bude vedena nezastavěnou oblastí východně od uvedených obcí. Stavba bude začínat okružní křižovatkou na MUK 12 Unhošť dálnice D6 a zpět na stávající komunikaci I/61 se vrátí mezi Kladnem a Buštěhradem, kde bude napojena rovněž novou okružní křižovatkou,“ vysvětlil Martin Buček z týmu komunikace ŘSD. Na kruhovou křižovatku bude napojen také východní kladenský přivaděč v délce 1,3 kilometru, který tvoří součást projektu. U Buštěhradu bude navazovat na plánovaný obchvat této obce.
ŘSD v únoru získalo novou dokumentaci EIA, kterou jsme předložilo k posouzení odboru životního prostředí Středočeského krajského úřadu. „Vydání stanoviska k dokumentaci předběžně očekáváme v 2. polovině tohoto roku. Souběžně pracujeme na konceptu projektové dokumentace ve stupni DÚR,“ doplnil Buček. Jakmile bude mít ŘSD stanovisko odboru životního prostředí, zapracuje jeho připomínky do dokumentace pro územní rozhodnutí a připraví čistopis dokumentace.
Pokud bude příprava stavby probíhat dle časových předpokladů, chce ŘSD stavbu zahájit v průběhu roku 2025.
Sdílet na: